Magyar Party Service Szövetség
A Magyar Party Service Szövetség célja, hogy Magyarországon a házon kívüli vendéglátás, party service szolgáltatások jó hírnevét, megbecsülését erősítse. Ennek érdekében szakmai, etikai kódexet dolgoz ki, a hatóságokkal közösen kialakítja a működés jogi kereteit.
A Szövetség tevékenységével kiemelkedő jelentőséget tulajdonít annak, hogy a tagjai által nyújtott szakmai szolgáltatások színvonalát emelje, továbbfejlessze és a megvalósított minőségi szolgáltatások nívóját fenntartsa.






 

Karácsonyi céges bulik: hódít a gagyi

Kimustrált gyárépület, barlang, félkész építkezés csak néhány az extrém helyszínek közül, amiket a cégek idei karácsonyi partijukhoz választottak. A rendezvényszervezők szerint a helyzet azért nem ilyen rózsás, a legtöbben az ötlettelen gagyira a vevők. Mfor.hu körkép.

Csak legyen elég étel és ital

 
Tutira mennek a cégek, ha karácsonyi partik szervezéséről van szó. A vállalatok legtöbbje nem meri bevállalni a szokatlan, hagyományostól eltérő megoldásokat, inkább arra áldoz nem keveset, hogy a dolgozók többsége bizonyosan jól érezze magát.

A Rippel-fivérek vagy a Golden Piramid akrobata show-ja a szervezőknek már uncsi, de a népesebb vállalatoknál még mindig jól elszórakoznak rajta a dolgozók. A megasztáros Rúzsa Magdi kiváltható még a korábbi szériából ismert Tóth Verával, ha előbbinek már betelt volna a naptára, sőt olyan megrendelő is akad, aki Fenyő Miki nélkül nem rendez karácsonyt.

"Legyen elég étel-ital és kész" - adott sommás véleményt Jónás György, a Magyar Party Service Szövetség alelnöke az idei partik felhozataláról. Véleménye szerint a szakmabeliek közül többen is úgy látják, kevés a minőségi buli, jóval inkább jellemző az igénytelenség a rendezvényszervezés háza táján. Mindez főként a gomba módra szaporodó eseményszervező vállalatoknak köszönhető, az árak például már évek óta stagnálnak, a népes kínálat miatt. "Több ezer eseményből három ha akad, amelyik valóban extrém" - tette hozzá a szakértő.

Ötletben nincs hiány

Pedig a rendezvényszervezőknek nem kell a szomszédba menniük, ha kreativitásról van szó, ennek ellenére sok ötletük a fiókban végzi. Például nem nyerte el a megrendelő tetszését az a koncepció, amelyben a vállalat egyik szolgáltatására utalva a XXI. századi technológiát ötvözte volna a szervező a retró hangulatával.

A megoldáshoz a Vissza a jövőbe című filmet vették alapul, ennek mintájára tették volna átjárhatóvá a múltat és a jövőt, a szentendrei Művészetmalom régi és új épületeiben (a helyszínt a megrendelő választotta). "Már az invitáláskor is játszottunk volna az idővel, a jövőből Doki emailben, míg a múltból Marty szülei megsárgult papíron adták volna fel a meghívót" - mesélte Szabó Tibor László, a Ragazzart Kft. munkatársa. A koncepció elvérzett, egy másik ugyancsak retróra hajazó ötlet vitte el a prímet.

Tombol a retro

A néhány éve divatos retro hullám a rendezvényeket is utolérte, s még tart is a nagy őrület. A bevállalósabb cégek közt akad olyan dohánygyár, amelyiknél a kultfilmként ismert Pulp Fiction és az Austin Power ötvözete kel életre egy "péntek esi láz" erejéig. A szervezők parókát és napszemüveget biztosítanak, de a társaság annyira vevő volt az ötletre, hogy még segítséget is kért, honnan szerezze be a további kellékeket. "Öröm az ilyen megrendelővel dolgozni" - utalt rá Szabó Tibor László, hogy nem ez a típusú felkérés a gyakoribb.

Az úgynevezett koncepcionált rendezvényekre van igény, ám nem mindegy, hogy egy beltéri helyiséget alakítanak a szervezők jégfaluvá, ahol eszkimó ruhába öltözött pincérek szolgálják fel a deresedő pohárban lévő nedűt vagy pusztán kellemes zene mellett vacsoráznak a dolgozók.

Fontos az üzenet

A Sensation Kft. munkatársa, Paku Melinda szerint igenis kelendő az egyediség, mivel egyre inkább törekednek rá a vállalatok, hogy az esemény szimbolizálja őket, s üzenetet hordozzon. Egy regionálisan terjeszkedő vállalatnál olyan partit szerveztek, ahol a különböző kultúrákat mutatták be a dolgozóknak zenével, tánccal, így próbálva erősíteni az "együtt leszünk nagy csapat" érzését.

Egy másik esetben az oktatás töltött be fontos szerepet a cég következő évi tervei között, ezért tanítványok léptek fel mesterükkel az est során. Az idei extrémebb ötletek közül a szakértő a Polarexpressz című filmre épülőt emelte ki, amihez a Vasúttörténeti Múzeum és muzeális darabjai biztosítják a helyszínt. Az idei filmes felhozatalból egyébként többeknél életre kelt még a Grincs és a legújabb James Bond alkotás is.

Mennyit költünk partikra?

A megkérdezett szakértők közül néhányan a merészség hiányával, míg mások a karácsonyi rendezvény szerepének átalakulásával magyarázták, miért ritka az extremitás. "Naivitás azt hinni, hogy pusztán szórakoztatásról van szó" - vélte Paku Melinda. Az üzleti befektetés, a dolgozók megtartása, a lojalitás növelése mind olyan fogalom, amelyeket nem szabad szem elől téveszteni a karácsonyi parti összeállításakor.

Ki a célcsoport?

Más lesz a buli, ha a vállalat nem dolgozóit, hanem partnereit hívja meg. Az ügyfeleknek szánt karácsonyi vacsorákat az imázsra szabják, s gyakori a nagy pénzintézetek körében. "Az ilyen típusú rendezvények inkább fényűzésükkel, mintsem coolságukkal hívják fel magukra a figyelmet" - tudtuk meg Kőrössy Zoltántól, a Magyar Party Service Szövetség elnökétől, aki szerint visszatérőben vannak a hagyományos karácsonyi értékek is, így sok a tradicionális parti gyerekkórussal és gyertyafénnyel. A lazább, merészebb rendezvények a médiaügynökségek, pr- és reklámcégek illetve az alacsonyabb átlagéletkorú cégek esetében kelendőbbek, de felvállalják őket azokban az iparágakban is (például telekommunikáció), ahol éles a piaci verseny.

Ünnepeljünk építkezésen!

Az elnök és az alelnök szerint is helyszínek tekintetében az utóbbi években jó volt a felhozatal. Az extrémebbek közé sorolható egy teljesen fűtetlen gyártócsarnok, félkész építkezés vagy barlang, ahol jóval nehezebb a szervezők feladata, hiszen ugyanúgy biztosítani kell a fűtést, a szőnyegeket, így a kényelmet és a biztonságot, mint egy elegáns étteremben. "Nyugat-Európában gyakori, nálunk csak most kezd divatba jönni az átlátszó üvegsátor, ami 20 fokra fűthető télen is" - tette hozzá Kőrössy Zoltán. A kapósabb helyszínek közé tartozott idén egyébként a már említett Vasúttörténeti Múzeum is.

Ugyan a vállalatok egyre többször számolnak be arról, hogy ünneplés helyett jótékony célra fordítják a karácsonyra szánt keretet, a megkérdezettektől kapott válaszok mindezt nem támasztották alá. A kereslet az utóbbi években sem csappant meg a bulik iránt, s az erre szánt összeg sem lett kevesebb. A választási szempontok között jóval hangsúlyosabb a tartalom vagy a bizarr elemek hiánya, mint a kifizetendő összeg.

A cikk megjelent:
http://www.mfor.hu/cikk.php?article=32124

 

 

További publikációk:

Elegünk van az ételmérgezésekből

A Party Service Szövetség küzd az ételmérgezések ellen

Karácsonyi céges bulik: hódít a gagyi

Megbízható, ellenőrzött party service piacot

 

  Top megbánások  
A karácsonyi partik sajnálatos malőrjei közül utólag a legtöbben kapatosságuk miatt sopánkodnak, derült ki a WorldWIT 50 ezer amerikai körében végzett felmérésből. Dobogós helyre került a kollégák nevének elfeledése, a parti során leleplezett pletykálkodás és a jópofizás a főnökkel is.

 

  Tik áldoznak a szervezésre?  
Általában a 80 és 500 fő közötti létszám esetén bízzák a cégek a partik lebonyolítását profi rendezvényszervezőkre, de már 20 fős kisvállalatok is kopogtattak. A legnagyobb esemény egy tízezer fős konferencia volt amelyet a Magyar Party Service Szövetség több tagja együtt szervezett.

 

  Mennyiből partizunk?  
Vállalatfüggő, hogy ki mennyit szán egy karácsonyi dínom-dánomra, de szakértők szerint alaphangon is 10-12 ezer forint / fővel kell számolni. Akad olyan rendez- vény is, ahol az összeg elérte a fejenkénti 80 ezer forintot.

  Az USA-ban egyre többet költenek  
Egyre több amerikai cég szakít azzal a hagyománnyal, hogy üzletfeleit is vendégül lássa a karácsonyi partiján, helyette, saját mulatozásukra szánnak nagyobb összeget. 2005-höz képest 7 százalékkal többet költ a cégek nagy része, mint a megelőző esztendőben. A legtöbb rendezvényt a megkérdezettek a de- cember 11-i hétre idő- zítik. A mulatozás mellett ajándékosztásra csak a válaszadók 40 százalékánál kerül sor, ami 10 százalékos csökkenés a korábbi évekhez képest, írja az inc.com.

Nyitóoldal | Aktuális hírek | Tagok | Ajánlatkérés | A szövetségről | Sajtószoba
Események | Elérhetőségeink | Karrier
Magyar Party Service Szövetség (c) 2006 Minden jog fenntartva!

Online marketing weboldalkészítés: |MarketingÖtletek.hu|

 

A szövetség tagjai